Ledig stillinger:

Praktikant til kommunikation, markedsføring, strategi og udvikling søges til Kulturhus Trommen

Er du studerende på markedsøkonomuddannelsen og klar til at bruge dine kompetencer i praksis? Vil du tage del i en spændende organisationsudvikling, være med til at markedsføre et kulturhus i rivende udvikling og skabe nye koncepter i et kulturhus, hvor frivillige spiller en central rolle? Så er du måske vores nye praktikant i foråret 2025! 

Om os og Kulturhus Trommen

Vi er et kulturhus, der ligger centralt i Hørsholm, og som rummer et bibliotek, koncertsale og en biograf. Personalemæssigt er vi en mindre, men dedikeret og engageret gruppe ansatte med høj faglighed, som er fordelt mellem Hørsholm Bibliotek og Trommen, som varetager kulturhusfunktionen. Du vil blive tilknyttet Tromme-delen i din praktikperiode.

Huset står midt i en spændende transformation. Frivillige kræfter skal i langt højere grad end tidligere være dem, der skaber indholdet i huset – dvs. i salene og foyeren, hvilket giver dig en unik mulighed for at arbejde med udvikling af nye koncepter og målrette vores kommunikation til både nuværende og kommende frivillige. 

Praktikant i Trommen

Som praktikant hos os vil du få mulighed for at bruge din faglighed og mange af de værktøjer, du har lært på markedsøkonomuddannelsen. Du vil bl.a. kunne være med til at: 

- Kortlægge en proces for at styrke frivilliginitiativer og opbygge et stærkt netværk af frivillige fra bunden. 

- Skabe, styrke og kommunikere vores nye identitet ift. frivillighed digitalt via fx sociale medier

- Udvikle nye koncepter, aktiviteter og strategier, som kan styrke frivilligindsatsen og kulturhusets transformation. 

- Arbejde med forskellige aspekter af kommunikationsfaget, herunder pressemeddelelser, SoMe-opdateringer, nyhedsbreve og tekst til hjemmeside mv.

Hvem leder vi efter?

- Du er fx i gang med markedsøkonomuddannelsen og har en stærk interesse i marketing, kommunikation, sociale medier og strategi

- Du har sans for at fange og formidle den gode historie, der engagerer og inspirerer – både digitalt og i det personlige møde med borgerne. 

- Du brænder for at arbejde med markedsføring og udvikling af nye koncepter, og du er kreativ i din tilgang til løsning af arbejdsopgaver

- Du vil gerne bruge din viden om virksomhedsvækst, markedsføring og kommunikation til at skabe værdi i et kulturhus i rivende udvikling. 

- Du er kreativ, struktureret og god til at tænke strategisk. 

-Du har lyst til at arbejde med frivillige og frivilliginitiativer

-Du er udadvendt, god til at kommunikere med mennesker i alle aldre og med forskellig baggrund. 

I din praktik i Trommen får du:

- Erfaring med at udvikle og markedsføre kulturelle aktiviteter og frivilligprojekter. 

- Indblik i, hvordan man arbejder med udvikling og omstilling i en kulturinstitution. 

- Erfaring med strategier til at rekruttere og fastholde frivillige

- Stor indflydelse på dine opgaver og opgaveløsningen

- Faglig sparring med vores frivilligkoordinator og de øvrige ansatte

 

Det praktiske

Praktikken foregår i Kulturhus Trommen, beliggende på Bibliotekstorvet 1, 2970 Hørsholm.  

Praktikperioden løber ideelt fra januar 2025 til marts 2025, men perioden er fleksibel og kan tilpasses i forhold til dine behov og studie. Stillingen er ulønnet, og arbejdstiden aftales nærmere med mulighed for at arbejde mellem 25-37 timer om ugen. Vi tilbyder fleksible arbejdstider og der er mulighed for hjemmearbejdsdage, så du kan tilrettelægge arbejdet efter dine studier. 

Ansøgningsfristen er 1. november 2024. Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Camilla Lyngby Bärlund på telefon 23 25 69 82 eller via mail clb@horsholm.dk.  

Vi glæder os til at høre fra dig!