Priser

Lilletrommen

Kommerciel

Åbne arrangementer: 2.500 kr.

Lukkede arrangementer: 8.000 kr.

 

Foreninger 

Åbne arrangementer: 800 kr.

Lukkede arrangementer: 1.500 kr.

 

Foyeren kan lånes gratis ifm. leje af Lille- eller Stortrommen, såfremt den er ledig. 
Ønskes der hjælp i foyerområdet ifm. leje af Lille- eller Stortrommen, kan dette tilkøbes.

 

Information

Priserne for leje af Stortrommen og Lilletrommen følger Hørsholm Kommunes til enhver tid gældende takstblad. 
Arrangementer skal være afsluttet kl. 24.00 og Kulturhus Trommen skal være ryddet, ordnet og klar til rengøring senest kl. 02.00 med mindre andet er aftalt med Trommen.

Ved leje af Lilletrommen kan der aftales brug af kunstnergarderobe og backstagelokale, hvis ikke Stortrommen er udlejet.

Bemærk at konfetti og fyrværkeri ikke er tilladt.

 

Betalingsfrister
Betaling af leje sker efter arrangementet.
Kulturhus Trommen fremsender en faktura for det fulde lejebeløb samt evt. ekstra udgifter. Betalingsfristen er 14 dage efter modtagelse af fakturaen.

Der betales et gebyr på kr. 1.000,00 kr. ved aflysning mindre end 1 mdr. før arrangementet.


Åbne og lukkede arrangementer
Åbne arrangementer er arrangementer, hvor alle har adgang.
Er der billetsalg, skal alle kunne købe billet på lige vilkår.
Åbne arrangementer skal annonceres på www.trommen.dk

Lukkede arrangementer er arrangementer for en lukket kreds, hvor ikke alle har adgang.

Inkluderet i lejeprisen

Kulturhus Trommen stiller lyd- og lysanlæg til rådighed som en del af lejen for trommesalene. Udstyret kan være et minianlæg, som man selv betjener, eller Trommens professionelle lyd og lys udstyr.
Det professionelle udstyr må kun betjenes af en af Trommen godkendt lys- og lydtekniker. Lyd- og lystekniker til afvikling af arrangementer, hvor det professionelle
udstyr anvendes, er ikke en del af lejeprisen. 

Lejeprisen er inkl. adgang til lokalet i 6 timer, med mindre andet aftales.
Ved ethvert arrangement i Lilletrommen indgår 1,5 times driftsansvarlig (opsætning af lys, lyd, stole, bord, scene) og rengøring, klargøring og oprydning.

Klargøring: indebærer forberedelse af salen, opstart af lys- og lydopsætningen, samt almindelig oprydning således, at arrangementet kan påbegyndes.
Oprydning: betyder fx at sætte stole på plads og rydde op, så rengøringen kan komme til.
Rengøring: omfatter støvsugning, gulvvask og aftørring af kopholdere m.m.

Da anvendelsen af Trommen forudsætter en høj grad af selvhjulpenhed og begrænset service, skal du generelt efterlade lokalerne på samme måde som du modtog dem.

Det er muligt at købe ekstra timer fra den driftsansvarlige, hvis arrangementet kræver dette. 

Ekstra rengøring
Hver lejeperiode er inkluderet rengøring, som Trommen sørger for inden næstkommende udlejning.
Kulturhus Trommen vurderer før hvert arrangement, om der er behov for yderligere rengøring (300 kr. pr.
påbegyndt time). Dette kan som oftest afgøres, når brugsaftalen indgås og kommer derfor ikke som en
overraskelse for lejer.
Ekstra rengøring foretages ikke af den driftsansvarlige men af kommunens rengøringsfirma.
Sjældne tilfælde
I de sjældne tilfælde (f.eks. ved opkast, konfetti, ølkasteri og lignende), hvor der efterfølgende konstateres
et ekstra rengøringsbehov, faktureres lejer for den nødvendige rengøring - dog minimum for 4 timer á 300
kr.

Driftsansvarlig - takstoversigt

Takstoversigt til driftsansvarlige timer uderover 3 timer pr. lejeperiode
(dog 1½ time for leje af Lilletrommen), samt timetakst til servicepersonale.

Hverdage
De første 7 timer ml. kl. 08-18: Normal timetakst
Efterfølgende 3 timer: Normal timetakst + 50%
Øvrige timer: Normal timetakst + 100%

Lørdage
Første 3 timer ml. kl. 06-12: Normal timetakst + 50%
Øvrige timer: Normal timetakst + 100%

Søn- og helligdage
Alle timer: Normal timetakst + 100%


Vær opmærksom på, at timerne inkluderet fra den driftsansvarlige dækker ikke salsopstilling ud over de
faste salsplaner eller ’stagehand-arbejde’, såsom sceneopbygning og losning af udstyr fra lastbiler osv.